English English Chinese (Traditional) Danish Dutch Finnish French German Italian Portuguese Russian Spanish Swedish Japanese Catalan ¡Parajes del mundo...visítalos!
Pleyhades.com
  Inici > P.N. Aigüestortes > Tuc de Saburó
Index de Rutes

Ruta Tuc Saburó
Descripció Ruta
La ruta va des d'Espot fins al Refugi de J.M. Blanc, però és només una part de la ruta original que arriba fins al Tuc de Saburó (2912 m) que es troba a uns 3.5 Km. del refugi i a unes 2,5h. Seguirem recte sense passar el pont, per una pista ampla seguint el curs del Riu de Peguera fins arribar a una estació d'aigües on podrem deixar el vehicle a l'aparcament. Veurem uns cartells indicadors del sender GR-11.20 que duu al refugi Josep Maria Blanc.
Agafarem aquest camí i seguirem pel costat esquerre del riu, que ens conduira pel bosc i pels Prats de Platets i de Boïgots.
Es creua el riu Peguera pel pont del Salvador. Més amunt es torna a creuar-lo per una passera de troncs i es continua de nou pel marge esquerre. També hi ha camí pel marge esquerre, sense que calgui passar el pont del Salvador ni la passera. Ara el camí remunta per prats i, de seguida la ruta s'apropa al torrent de la Font Grossa, que saltironeja pel cingle superior fent breus cascades. És un bon indret per proveir-se d'aigua.
El camí canvia de direcció i comença a ascendir, la vegetació és escassa i hi ha pocs arbres, degut als allaus de neu de l'època hivernal. Passarem per unes pasareles de fusta que ens ajudaran a creuar per zones fangoses.
Deixarem l'Estany de Lladres (2005 m), rodejat d'abundants pins negres, i agafarem una pista de servei propera que ve per la dreta des del prat de Pierró i serveix de subministre al refugi
Josep Maria Blanc permetetnt pujar turistes en taxis tot terreny. Aquesta pista ens aproximarà a l'Estany de Trescuro (2044 m), gaudint de les extenses praderes i pins, i de l'abundant vegetació aquàtica. Després de sortejar les diferentes ziga-zagues del camí i de passar una muralla granítica arribem a la Vall Superior de Peguera.
Estany Tort de Peguera
Arribarem a l'Estany de la Cabana
Estany de la Cabana
on a partir d'aquí ja podem divisar l'Estany Tort de Peguera (2300 m), entorn característic on es barregen roques, aigua, pins i el blau del cel.
La pista de servei segueix al voltant de l'estany, fins que, uns 50 m abans d'arribar al Refugi Josep Maria Blanc, gira deixant a l'esquerra una desviació que porta a l'Estany Negre (2335 m) -a només 300 m de distància i 25 m de desnivell. Per tal d'anar al Refugi de Josep Maria Blanc caldrà deixar el camí i descendir pel sender que trobarem a ma dreta.
Refugi JM Blanc
Aquest refugi serveix de descans per als excursionistes ocasionals que volen gaudir d'uns dies de muntanya i disfrutar del païsatge amb només una mica d'esforç. També serveix de camp base per aquells altres que els hi agrada fer grans ascencions, doncs des d'aquí es poden pujar a diferentes cimes. El refugi està rodejat dels Estanys Trullo i Tort que van quedar units quan es van represssar.
Si volem continuar amb el recorregut, agafarem la pista de servei que duu a la