English English Chinese (Traditional) Danish Dutch Finnish French German Italian Portuguese Russian Spanish Swedish Japanese Catalan ¡Parajes del mundo...visítalos!
Pleyhades.com
  Inici > P.N. Aigüestortes > Ruta Boí a Caldes Boí
Index de Rutes

La ruta comença a la població de Boí i acaba a la població Caldes de Boí. Hem d'agafar el Camí de Sant Pere, que es troba a la sortida de la població seguint direcció Nord. Aquest camí ens portarà fins al Pont de Boí. A partir d'aquí haurem de continuar durant uns 300 m per la vorera de la carretara fins arribar a l'atre costat del riu. Caminarem per una petita via pavimentada deixant a ma dreta un hostal. La ruta està senyalitzada per marques vermelles que ens acompanyen en un camí ample. Podrem gaudir de petits trams amb pinars així com d'avellaners que segueixen el nostre camí al costat de la Noguera de Tor.
Noguera de Tor
Arribarem al desviament en direcció al Vall de la Montanyeta, on el camí després d'una pujada comença a baixar fins arribar al barranc de la Montanyeta. A ma dreta trobarem un desviament, on es pot arribar a un lloc d'estacionament L-500. A partir d'ara proseguirem direccio NE endinsant-nos en la tupida vegetació fins
arribar a un cami ample on trobarem un altre indicador. Després de creuar el Barranc de la Sallent, ens trobem a prop de les instal·lacions del balneari. Ens trobarem amb una àmplia zona habilitada per fer picnics. A partir d'aquí seguirem per un camí de pedra rodejat de pins i de petits rierols a tots dos costats del camí.
Podrem disfrutar dels petits salts d'aigua i de la hermosa vegetació. Tota la zona està senyalitzada indicant-nos els diversos camins que estan a dins del balneari així com la diferent tipologia de les seves aigües. Un cop passem el Brollador de l'Isard, ja ens trobarem dins de les instal·lacions del balnerari de Caldes de Boí. Ja dintre del balneari, si accedim pel pati porticat de la hospedería del segle XVIII, podrem visitar la capilla renacentista de la Mare de Déu de Caldes.
Però bé, la característica principal del balneari és la gran quantitat de jardins que disposa, així com el seu gran conjunt de fonts que emanen diferents tipus d'àigua.
Balneari Caldes de Boí
També val la pena visitar els llacs on es crien truïtes gegants o els petits llacs amb cignes.
Tots aquests recintes estan oberts a tots els públics, no cal ser client del balneari.
També disposa de piscines termals i fredes per als seus clients.