English English Chinese (Traditional) Danish Dutch Finnish French German Italian Portuguese Russian Spanish Swedish Japanese Catalan ¡Parajes del mundo...visítalos!
Pleyhades.com
  Inici > Comarques (Ripollès) > Ruta Queralbs - Núria
Index de Rutes

Ruta Ruta Queralbs - Núria
Descripció Ruta
Si hem vingut en cotxe, podem deixar-lo a l’aparcament gratuït de l’estació del Cremallera de Núria en Queralbs.
Un cop haguem creuat les vies del Cremallera, ens adentrarem en el poble i agafarem el primer desviament a ma dreta, darrera de la caseta d’informació, direcció cap a Fontalba, on enllaçarem amb el GR-11. Si continuem per aquesta carretera arribarem a un petit aparcament situat davant de l’inici del camí a Núria.
Si es vol també es pot enllaçar amb el GR-11 creuant el poble i continuant recte pel carrer principal. En la part alta del poble la calçada asfaltada es converteix en un camí de muntanya que ens deixa just davant de l’aparcament situat davant del camí cap a Núria. Agafarem el camí de pedra ben senyalitzat, que va de Queralbs a Núria, el nostre destí es troba a unes 3h de distancia.
Només començar el recorregut, ens trobem amb una de les fonts, la Font de la Ruira, el camí és estret i la vegetació que ens trobem és la ginesta i el boj i arbres com l’arce i l’abedul. A ma dreta veurem les vies del cremallera que arriba al Santuari, l’anirem seguint durant tot el recorregut.
Passarem al costat d’una cavitat excavada a la roca de la muntanya amb un banc de pedra, on podrem contemplar una magnífica vista de la Vall de Queralbs. Una mica més endavant, seguint les ziga-zages del camí arribarem a l'Ermita de l’Oratori, situada a una mitja hora de l’inici de la ruta.El camí és ascendent
encara que hi ha una pendent poc pronunciada.
El camí estret i ple de pedres començarà a ascendir una altra vegada. Una mica més endavant veurem el Pont del Cremal, també conegut com el túnel de Fenech, en memòria del director de les obres del cremallera. Està situat a 1540m d’altura i a unes 2h de Núria, i a 1h de Queralbs.
Pont del Cremal
Al creuar el pont estarem rodejats de muntanyes de roca com el Roc del Dui,
Ruta Queralbs - Núria
i si mirem cap a dalt veurem una de les gargantes més impressionants de Núria. Seguirem en direcció a Núria tal i com ens informen els posts indicadors, aquesta vegada amb una pujada més forta, al cap de mitja hora trobarem un altre punt d'interés paisatjístic, el Salt del Sastre, situat a 1695m d'altura.
Des d'aquí podrem veure el cremallera i la Cascada de Fontalba situats just al davant nostre. A més, si mirem en direcció a Queralbs veurem el Roc de Dui i el Pont del Cremalal fons de la garganta. Seguirem pel camí ascendent i a tan sols 60m de desnivell, ens trobarem a la nostra esquerra amb la Cua de Cavall o Salt de l'Aigua, situat
Cua de Cavall
a 1750m. Estem a poc menys de la meitat del recorregut per arribar al Santuari.
Un poc més a dalt arribarem a un pont de fusta pel que tornarem a creuar el riu Núria, estem en el Pla del Sallent, a només una hora del nostre destí final.
La vegetació torna a aparèixer i ens